ساعات پاسخگویی

شنبه تا چهارشنبه : ۸:۳۰ - ۱۷:۰۰ پنج شنبه : ۸:۳۰ - ۱۲:۳۰

تماس با ما

۰۲۱۴۴۲۴۷۵۳۵

خواص حرارتی لوله های پلی اتیلن

صفحه اصلی  »  بلاگ   »   خواص حرارتی لوله های پلی اتیلن

خواص حرارتی لوله های پلی اتیلن

ضریب انبساط/ انقباض

افزایش یا کاهش دما موجب افزایش یا کاهش متناظر با آن در طول لوله‌هایی می‌شود که در برابر حرکت کردن مهار نشده‌اند. همچنین در مورد لوله‌هایی که در برابر حرکت مهار شده‌اند، این تغییرات دمایی منجر به شکل‌گیری تنش‌های طولی کششی یا فشاری در لوله پلی اتیلن می‌گردد. برای نصب، طراحی و عملکرد صحیح سیستم‌های خطوط لوله پلی‌اتیلن، باید در مورد هر دوی این رخدادها (انبساط/انقباض) ملاحظات کافی مد نظر قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: فرایند هیپ لیچینگ یا تئوری استخراج جامد مایع چیست؟

یکی از ویژگیهایی که لوله‌های پلی‌اتیلن را از لوله‌های فلزی متمایز می‌کند این است که ضریب انبساط حرارتی لوله‌های پلی‌اتیلن ۱۰ برابر بزرگ‌تر از لوله‌های فلزی است. این به معنای بروز انبساط / انقباض بیشتری در لوله‌های مهار نشده است. با این حال، یکی دیگر از وجوه ممیزه لوله‌های پلی‌اتیلن از لوله‌های فلزی، داشتن مدول الاستیک ظاهری بسیار کمتر لوله‌های پلی‌اتیلن است. در لوله‌های مهار شده این مسئله موجب شکل‌گیری سطح کمتری از تنش‌های طولی ناشی از حرارت می‌شود که به نوبه خود نیاز به نگهدارنده ها و قلاب‌ها را بسیار کمتر می‌کند.

می توانید برای خرید لوله پلی اتیلن گازرسانی و آبرسانی از سایت اقدام کنید یا با مشاوران ما در تماس باشید.

رسانایی حرارتی

ظرفیت رسانش گرمایی مواد پلی‌اتیلنی حدود چند صدم این ظرفیت در لوله‌های فولادی یا مسی است. این ظرفیت با افزایش چگالی رزین (یا بعبارتی با افزایش بلورینگی) افزایش می‌یابد و در محدوده دمای کاری متداول، تقریباً ثابت باقی می‌ماند.

تاثیر دما روی استحکام عملکرد و LTHS در لوله پلی اتیلن توسط انجمن علوم و مهندسی پلیمر ایران مورد مطالعه قرار گرفته است.


دیدگاه شما

*